Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Beautyfoods

0

Een mooie gladde huid en gezonde voeding gaan hand in hand. Best lastig in de puberteit, want alle ongezonde dingen zien er nou net zó lekker uit. Maar bepaalde voeding kan helpen je uiterlijk van binnenuit te verbeteren, vooral als je last hebt van puistjes en pukkeltjes. Wat zijn Beauty Foods? Dit zijn voedingsmiddelen die je van zowel binnen als buiten mooier maken. ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat een mooie huid niet altijd uit een potje komt. Echt mooi haar en huid krijg je door het juiste voedsel te eten en drinken! Geen enkele crème zal je namelijk van je puistjes afhelpen wanneer je lichaam niet goed tegen zuivel kan en je elke dag melk blijft drinken. Heb je last van puistjes? Probeer dan de volgende voedingsmiddelen zo min mogelijk te eten: chocolade, zuivel, suiker en varkensvlees. Vooral zuivel is een grote boosdoener. Vervang suiker door producten met natuurlijke suikers zoals honing/aquavesiroop/stevia en eet alleen rund en kip. Vooral vis is zooo gezond voor jouw huid. Toch vaker een stukje zalm eten dan!

Amandelen

Het hoge vitamine E gehalte in amandelen zorgt voor elasticiteit van je huid en de antioxidanten in vitamine E helpen schadelijke invloeden van buitenaf (zon, milieuvervuiling, etc.) tegen te gaan.  Neem dagelijks een klein handje amandelen (6 a 7 stuks).

Avocado

De avocado wordt ook wel de meest voedzame vrucht ter wereld genoemd. De goede vetten, vezels en vitamine E in avocado zijn echte oppeppers voor je huid. Ze hydrateren en vitamine E beschermt je tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Ook hiervoor geldt, ga je niet helemaal te buiten aan avocado’s, maar een half avocadootje per dag is hartstikke goed. Ik vind het zelf heerlijk om op een cracker te smeren i.p.v. boter. Plakje kipfilet erover, tomaatje en bonne appetite!

Wortels

Een lekker worteltje helpt ook al bij het krijgen van een prachtig velletje, en wel om meerdere redenen. De antioxidanten in bètacaroteen versterken je huid en hebben een helend effect. De vitamine A zorgt juist voor je ‘binnenhuid’. Worteltjes hebben een positief effect op puistjes en pukkeltjes.

Aardbeien

I love aardbeien! Ik kan niet wachten tot het weer zomer is en ze volop in de winkels liggen. Behalve lekker zijn aardbeitjes ook goed voor je huid, o.a. dankzij de rode kleur. Die beschermt namelijk tegen vrije radicalen. En de vitamine C in aardbeien stimuleert de elasticiteit in je huid.

Vis

Door het eten van vette vis als zalm en haring krijgt je lichaam een shot biotine, oftewel vitamine B8. Biotine produceert vetzuren and zet aminozuren om (de bouwstenen van eiwitten), waardoor je huid gezond blijft. Een tekort aan vitamine B8 kan namelijk leiden tot een schilferige huid. En die wil je niet. Vette vis is daarnaast een bron van omega-3, vetzuren die de je huid elastisch houden en goed voeden. Door de omega-3 vetzuren blijven celmembranen beter behouden, waardoor je huid gezond en soepel blijft.  Hou je niet van vis? Dan is er een heel goed toverflesje wat je als saladedressing kunt gebruiken. Echt heel lekker fruitig en vol met goede essentiële vetten: deze bestel je hier! 

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Close